Facebook Ads – det skal du være opmærksom på

Vidste du, at der ca. er 1,6 milliarder mennesker, som er “connected” til virksomheder på Facebook? Nu når du ved det, så prøv lige at tænk på, hvor mange der egentlig befinder sig i din target målgruppe – og som du har mulighed for at ramme gennem Facebook annoncering? Dagligt er der også hele 2,7 milliarder aktive brugere på Facebook, hvilket jo nærmest er et astronomisk højt tal. I Danmark har hele 70% af befolkningen en Facebook konto, hvor 64 procent af dem aktivt bruger Facebook. Blandt disse befinder både din nuværende målgruppe sig – lige så vel som din kommende målgruppe potentielt befinder sig her.

Ved hjælp af Facebook Ads kan du dog langt nemmere ramme din target målgruppe. Du kan fuldstændig skræddersy dine annoncer, så du sikrer, at annoncerne kun rammer kvalificeret leads. Det er utroligt smart, da du på den måde undgår  

Facebook Lead Ads 

Når snakken falder på Facebook annoncering, så kan man ikke komme udenom Facebook Lead Ads. Når du ser en Facebook Lead Ads, så ligner den ved første øjekast en almindelig Facebook annonce. Men den adskiller sig fra en almindelig annonce ved, at den direkte går ind og opfordrer én til at tilmelde sig et nyhedsbrev eller lignende. Derfor er der tale om en meget effektiv måde at få skaffet en masse nye leads på, hvorfor mange, der ønsker at udvide sin kundedatabase eller mailliste, sætter Facebook Lead Ads op. 

Har du ikke selv grafiske kompetencer, så kan det være en rigtig god idé at få hjælp fra en grafiker til opsætning af det helt perfekte billede til din Facebook Lead Ads. Det første, man som modtager lægger mærke til, er nemlig billedet på annoncen, så man nemmere kan afkode annoncens budskab. Dernæst bliver der kigget på teksten, før der bliver taget den endelige beslutning, om det er noget, som modtageren er interesseret i at klikke på. 

Men før du kan komme rigtig i gang med Facebook Lead Ads, så er det imidlertid yderst vigtigt, at du har har følgende ting: 

  • Du skal have en Facebook virksomhedsprofil, hvor du netop kan referere til annoncen 
  • Et lokkende billede 
  • En landingsside med alle de nødvendige oplysninger, som også handler om beskyttelse af dine personlige oplysninger.  om din virksomheds politik
  • Et budget til dine Facebook annoncer